Gult som en påskig höna

En av de bloggar jag läser är Volang, och hon hade för en liten tid sedan ett härligt inspirationsinlägg med gult tema. Jag är helt galen i gult, i mina ögon är det absolut bästa färgen, så glatt och underbart, och jag var stormförtjust i det inlägget. Men sen så märkte jag att mitt hem saknade denna underbara färg. Inte en enda möbel var gul, ingen vas, tavla, matta, nåt! Istället är den dominerande färgen i mitt hem rött. Nej, fy skäms Madeleine sa jag till mig själv, och bestämde att nästa hemprojekt ska bli att införskaffa/måla om en gul möbel.

OLYMPUS DIGITAL CAMERASå länge, då jag ska vara borta i en månad, beslöt jag mig att hänga upp min gulaste och gladaste klänning på väggen ovanför min säng. Den är också full med härliga volanger, som en liten hyllning till Volang-Linda som fick upp ögonen på mig.

PS. Klänningen som hänger bredvid är ett vintagefynd från Pingstkyrkans second hand i Eskilstuna. Den gula klänningen är från H&M.

4 comments

Leave a Reply

