Färgglatt under

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Det är inte lätt att vara mamma och student, främst för att det är svårt ekonomiskt sätt. Bebissaker är dyra! Men jag och Adam har löst detta, har man inte en stor budget får man istället vara uppfinningsrik. Ett av det bästa spartipsen vi har är att använda tygblöjor istället för pappersblöjor. Vi köpte våra från en loppmarknad för 50 kronor, det var en kvinna som hade sytt blöjor till sin dotter som nu sålde dem. Det är också fantastiska då O har väldigt känslig hud, och varje gång vi har använt pappersblöjor har han fått svåra utslag. I tygblöjor finns det inte en massa kemikalier som skadar hans hud.  Sedan att de finns i massvis med glada mönster och härliga färger är ju bara ett stort plus. Även bebisar förtjänar faktiskt färgglatt under.

3 comments

  1. Är det vikblöjor ni använder? Hur ofta måste du byta blöja då ni använder tygblöja? Jag har ett gäng tygblöjor som jag använder på isabelle då vi är hemma men det känns som att hon kissar igenom dom så snabbt och dom läcker en del. Undrar om jag kansek viker dom fel eller om man bara måste byta ofta.

    1. Hej! Vi använder oss av en kombination med frottéblöjor och vikblöjor då våran son kissar så mycket. Det ger en extra uppsugningsförmåga. Vikblöjorna var dock för stora först, men jag klippte av dem på hälften, vilket gjorde att de passade inuti frottéblöjan. Och så har vi ett skydd utanpå det. Jag har också provat allt-i-ettblöjor, bara vikblöjor och pocketblöjor, men min favorit är frottéblöjor (kan också kallas formsydda blöjor). Mitt tips är att helt enkelt testa dig fram till vad som funkar bäst för dig. När det kommer till hur många gånger man ska byta dem, brukar vi göra det mellan 3-6 gånger per dag. Inte så ofta alltså i min mening.

Leave a Reply

