Det här med mormorsrutor…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…även jag har fastnat för det. Jag har kämpat sedan i November med att lära mig virka igen (har kunnat det förut, sedan glömt bort det, och nu lär jag mig det igen) och då fastnade jag för mormorsrutan som ju fått ett nytt uppsving (kolla bara i inredningstidningar. Ofta hittar man en snygg pall klädd i mormorsrutor). De färgerna jag fastnade för är några av mina favoriter, gult och lila. Sedan valde jag vitt för att få det hela enhetligt. Den beskrivning jag följde är den här, blandat med den här.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Denna filt, min första, ska jag ge till min frusna lilla bror Loke. Det var meningen att han skulle få det i julklapp, men jag kan säga att jag var alldeles för optimistisk med den tidsuppfattningen. Kanske jag snarare är klar lagom till hans födelsedag i september.🙂

 

5 comments

Leave a Reply

