Jag har börjat inse att jag tycker om kavajer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Klänning och kavaj: Second hand. Strumpbyxor: Från min svärmor. Skor: Kalle P Sko. 

Det är ju ett bra tag sedan jag har lagt upp någon bild på mina utstyrslar, men jag har inte känt mig såpass kreativ nu under vintern så det har inte blivit så många. Mest går jag omkring i gråa kläder tillsammans med ett par strumpbyxor i knallig färg. Så enkelt att sticka ut, då grått passar till det mesta men verkligen inget att blogga om. Men igår provade jag något nytt. En söt klänning med blommor på, mixades med en tweedkavaj, svarta skor och prickiga strumpbyxor och då kände jag igen mig själv. Lite mix av stilar, men 100% mig själv. Och jag har börjat få dille på kavajer, har hela 5 stycken nu. Nästa jag letar efter är en snygg röd eller en marinblå en.

När detta inlägg publiceras är jag förresten på väg till Karlskrona, Blekinges pärla. Jag har fått praktikplats där så jag kommer stanna där i en månads tid. Lilla O kommer ju självklart följa med mig. Förhoppningsvis kommer några fina bilder därifrån upp här.

Leave a Reply

