Kan man bota ångest med hjälp av tulpaner? Jag hoppas det, då får jag en ursäkt att fylla mitt hem med min favoritblomma.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jag har återigen varit borta från min blogg, det känns ju ganska tufft där ett tag. Varför? Ja, det visste jag inte först, bara att jag inte orkade med någonting alls. Inte bara bloggen blev lidande, utan också vänner, skolan och faktiskt min sömn också. Jag låg där och vände och vred mig och försökte komma på vad som kändes fel. Sen kom jag på vad som var fel, klockan två på natten i onsdags. Jag var rädd för min examen. Jag kommer att avsluta mina studier till sommaren, ljuset syns i tunneln, och det skrämde mig rejält. Jag har alltid studerat, aldrig jobbat, och jag var rädd för vad som skulle hända efter min examensdag. Men sen i onsdags, när jag kom på varför jag kände mig så eländig, tänkte jag att det var ju egentligen ganska dumt. Visst, det är en stor förändring då jag kommer gå från den eviga studenten ut på arbetsmarknaden, men det är ju faktiskt på tiden att jag gör något nytt. Och att kunna få en egen inkomst, flytta till större, ge min son eget rum, resa hur jag vill, träffa nya arbetskamrater, allt det där är ju faktiskt något att se fram emot. Så jag ryckte faktisktt upp mig, tog tag i allt mitt som har jag låtit släppa efter och gör just nu upp mål för vad jag ska göra efter min examen. På så sätt minskar jag min ångest för denna förändring. Visst, jag kommer fortfarande vara nervös på min examensdag, men med tydliga mål mår jag bättre över det. Hur känner ni över förändringar?

Leave a Reply

