Samepojken och en ny stol till O

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nytt år, nya löften, och en ny start, det ska man fira med en förnyelse hemma tycker jag. Denna stol hittade jag i onsdags på Röda Korset, för 300 pix. Påminner om en TrippTrapp då man kan höja och sittdelen, ta bort fotstödet och ribban och lägga till delar. Färgen är visserligen lite avskavd och det finns avtryck av små blå fingrar på ett ställe, men det visar bara att den har blivit väl använd och älskat. O älskar att kunna sitta själv, att kunna slänga ner leksaker från bordet så att man hör ett stort brak, det är bästa grejen för en halvårsgrabb!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jag själv hade inte tänkt köpa något alls, men så såg jag denna fina samepojke le åt mig från väggen på Erikshjälpen, och jag var fast. 25 kronor kostade han, ett löjligt lågt pris tycker jag, men det kan nog bero på att ramen är så ful, så alla (läs prissättarna) missade charmen från själva målningen. Nu ligger den tillsammans med min andra tavla som också behöver en ny ram, i väntan på uppsättning. Två fynd och jag är sjukt nöjd med mig själv.

Leave a Reply

