Avslutningar och nya början

Gott nytt år!

Ni märker kanske att jag skriver på svenska nu, jag har flera anledningar till det. Det första är att jag känner att jag inte kan uttrycka mig på samma sätt på engelska som jag kan göra på svenska. Min andra anledning är att de flesta av mina läsare (ni är inte många, men trogna) är svenskar. Tredje anledningen är att jag känner för en förändring, och vad passar då bättre än att börja blogga på svenska när det nya året är här?

Det har varit ett lärorikt ett och halvt år där jag bloggat på engelska, jag har lärt mig så mycket. Min kära man Adam har hjälpt mig med grammatiken och eventuella stavfel, jag är grymt tacksam för den hjälpen. Men det har gjort att mina inlägg har tagit väldigt lång tid att skriva, eftersom vi tillsammans gick igenom varje inlägg innan detta publiserades. Min förhoppning är att jag ska kunna blogga oftare när jag skriver på svenska, då det helt enkelt tar mindre tid då.

Om ni har starka invändningar mot detta eller vill applådera, kommentera gärna.

One comment

Leave a Reply

