Bloggutmanad /My blog got challenged

Oki, I normally write in english, but as I got challenged in swedish by Colours of Katja, this will be a swedish post. Without further ado, here comes my 10 questions as followed.

Vilket rum i ditt hem tycker du bäst om och varför?

Om det var för cirka en vecka sedan, skulle jag ha svarat mitt sovrum, men då jag äntligen har fått hem en riktigt skön drömsoffa måste jag säga vardagsrummet nu. Förut var mitt vardagsrum mer som ett förråd, men äntligen börjar det likna det jag drömmer om. Jag älskar kombination av gammalt, nytt och hemsytt, mattan bland annat är ny från Designtorget, och också vasen på det lilla blå bordet. Den kommer från Lagerhaus. Gammalt är hattboxen som ligger under bordet och som är fyllt med leksaker till den lilla bebisen som kommer snart, och likadant den lilla bokhyllan. Hemsytt är filten, som Adam’s mormor har gjort. Det är egentligen en enda stor mormorsruta, vilket jag tycker är rätt häftigt.
Hur vill du ha det när du är gammal och grå?
Som jag har det nu, med massa saker att göra, mat att njuta av, kläder att prova, hem att inreda, vänner att träffa och nya platser att upptäcka.
 Vita väggar eller mönstrade tapeter?
Egentligen skulle jag ha sagt målade väggar i rött/grått/eller nån annan färg, men då det inte är valet säger jag mönstrade tapeter. Jag blir bara så deppig av vit överallt.
Vilken är den vackraste människa du känner?
Adam är den vackraste människa jag känner. Han är en av de personer som verkligen bryr sig om människor runt omkring, och försöker göra världen till en liten bättre plats.
Berätta om någon gammal ungdomsidol du haft!
Ungdomsidol är verkligen svårt, då jag inte var den typen som tyckte att bandmedlemmar var riktigt intressanta. Jag gillade bara Spice Girls till exempel för att alla andra gjorde det. Så här måste jag nog säga min mamma istället, då hon var och är fortfarande den person jag ser upp till mest.
Vad är en bra låt?
En låt där personen som gjorde den verkligen försöker göra något nytt, kreativt och annorlunda.
Ett exempel är:
Eller när artisten gör en låt som är bättre än orginalet, som till exempel detta:
Vilken är den finaste presenten du har fått?
Ådi. Jag fick honom då jag fyllde 15, och har aldrig haft en bättre kamrat.
Vilket är ditt favoritplagg?
Svårt, mycket svårt då jag älskar alla mina kläder. Men mitt blåa uggleparaply och mina Vivienne Westwood skor är nog de som jag skulle rädda först om det började brinna.
Om du fick välja att bli fotad av någon känd fotograf, vilken som helst, vem skulle du välja då?
Nog världens bästa streetstyle fotograf, och hans bilder är en ständig inspirationskälla för mig.
Vilken är din favoritstad?
London. På grund av Hammersmith, Camden Market, the tube, crumpets, kläderna, arkitekturen, museumerna, samt att det var här jag först träffade och blev förälskad i Adam. Om jag måste bo i en storstad, skulle jag flytta hit.

6 comments

  1. Men du.. Du gillade även Emilia =) Lyssna på Emilia akustic version av Var minut.. =) Härlig låt fortfarande

  2. Bästa raden “Så här måste jag nog säga min mamma istället, då hon var och är fortfarande den person jag ser upp till mest.”.. Me like❤

Leave a Reply

