Kanelte

Usch, jag har haft ett par riktigt dåliga dagar då jag gått och blivit magsjuk. Förutom lunginflammation (som jag har haft oturen att få två gånger) är magsjuka nåt av det värsta i sjukdomsväg. Även den godaste maten man vet smakar inte, och jag  blir till och med illamående av doften av mat. Då är det himla tur att jag fortfarande kan dricka utan att må illa, så jag bälgar i mig te, helst i de stora kopparna och helst riktigt varmt så jag kan värma mig på koppen, inbäddad i en filt. Fast den där vilan varar ju aldrig nån längre stund när man har småbarn, man måste fortfarande mata, bära, byta, leka fast man bara vill slänga sig på sängen med täcket över huvudet och komma fram nästa år, eller nåt.

Har hittat ett nytt favoritte från Pukka, som har tre olika sorters kanel i sig. Tre! Sorters! Kanel! Vilken tröst för en trött sliten och sjuk småbarnsmamma. Absolut bästa som finns och när jag väl mår bättre ska jag gå och köpa upp lokala hälsoshoppens lager. Fick tipset från världens nog bästa blogg för teälskare, Enkoppte.nu. Värt att kolla in om man vill veta typ allt om te (inget kaffe så långt ögat når!)

Nu ska jag gå och försöka sova litegranna. Hoppas att jag mår bättre i morgon.

Tröst i sjukstugan

4 comments

  1. Fy så trist med magsjuka, hoppas du snart känner dig piggare. Det här hemskt att försöka hänga med i småbarnstempo när man mår så uselt som vid magsjuka :-(

    Solgult låter alldeles underbart! Jag har också funderat lite på gult, nu blev det inte gula väggar (utan sterilt vita hahaha) i vår mörka hall utan fönster, men istället har jag några gula detaljer som gör att man blir alldeles varm när man kommer hem :-)

Leave a Reply

