Ossians hörna

Vi bor ju i en tvårummare, gigantisk visserligen med superlyxiga tre balkonger och mer yta än vad vi använder, men den är svårmöblerad. Men innan jul lyckades jag fixa till ett eget litet hörn av vårat sovrum till Ossian. Det blev lite av en full jackpot då det varken kostade oss något, vi hade redan allt hemma och Ossian älskar att han kan dra ned madrassen på golvet och släpa med sig den runt hela lägenheten. Bättre leksak finns inte (till skillnad mot det dyra fåret vi köpte till Ossian på hans första födelsedag, den leker han med knappt).

Ossianshorna1

Sängen är hans spjälsäng som vi ärvt, jag byggde bara om den litegranna. Sängkläderna är från Åhléns ekologiska sortiment, vi har en till med kaniner på. Under sängen har vi en hattbox med leksaker som också fungerar som klätterpall. Bredvid har vi en påse med ytterligare leksaker, men den ska bytas ut mot en till hattbox eller väska så fort vi hittar en. Jag tycker hattboxar och väskor är så praktiska, man tar bara fram en full med leksaker när man behöver det. Nallen är stickad av en kvinna i England till Ossian när han föddes.

Ossianshorna2

På gaveln har vi en liten bokhylla från Adams gamla barnrum. Längst ner har vi böcker, engelska och svenska. På andra hyllan har vi en gammal kanin från när jag var liten, Adams gamla stickade nalle, en leksak i trä som Ossian fick av sin faster och duplo i en brödkorg från Gudrun Sjödén. Högst upp har vi ärtpåsar jag sydde för hand på tåget till Eskilstuna när jag var gravid med Ossian. Det var innan jag hade symaskin och det tog en halv evighet att få till dem. Brioclownen är från Tradera och spikbrädan är från loppis.

Nästa projekt i Ossians hörna blir att satta upp någon tavla ovanför sängen att kolla på, och kanske nån lampa. Men det blir ett senare projekt.

2 comments

  1. Hej, visst är det kul med ungar… man köper en dyr leksak till dem och så är de mer roade av själva kartongen som grejen levererades i… ha ha, så var det för mig också. Vad glad jag blir att ni har ekologiska tyger till lillkillen och träleksaker istället för mjuka plastgrejer som innehåller farliga beståndsdelar!! Heja!

  2. Ja, jag gillar också brunt, men, som du säger, det finns en gräns. Och att placera en mörkbrun tapet i ett rum där solen bara lyser in ett par timmar/dag om sommaren känns lite knasigt, resten av tiden ( året!) blir ju rummet alldeles för mörkt! Men nu har jag åtminstone mitt fina hörn att glädjas åt! :-)

Leave a Reply

