Skoltimmesjakten

Skoltimmesjakt

Är du med i Plan? Jag är det. Jag har ett fadderskap för en liten tjej i Domnikanska Republiken sedan snart ett år tillbaka. Att veta att den summa jag skänker varje månad säkerhetställer att denna tjej får en chans att växa upp till ett drägligt liv, att hon får gå i skola, får sjukvård när hon blir sjuk och tillgång till ren mat och vatten. Det värmer i mitt föräldrahjärta. Om mitt barn inte hade turen och var född här i Sverige, utan i ett fattigare land, då hade jag också velat att han hade en fadder. En person långt borta som varje månad skänker en stunds eftertanke om en person de aldrig har träffat. För att det är medmänskligt och rätt.

Om du inte kan eller ha råd till ett fadderskap, kan du åtminstone göra något just nu. Via stöd från Plans företagspartner kan man skriva under på deras nya kampanj Skoltimmesjakten. Det tar dig 1 minut och för varje signatur som skrivs på får en flicka i Guatemala stöd för 1 timmes skoltid. Skriva på kan man göra här.

Tack.

2 comments

  1. Japp vi är med i Plan, har ett fadderbarn i Indonesien. Känns bra att kunna hjälpa. Plan tycker jag är bra för man hjälper ju inte bara familjen och barnet utan lika mycket den by de bor i. Känns gott i hjärtat. :)

    1. Tummen upp på att du är med i Plan. Tycker det är en helt fantasistisk organisation, och man brukar ju säga att det krävs ett helt samhälle för att uppfostra ett barn, ja då är det tur att man hjälper hela det samhället.

Leave a Reply

