Om känslor och relationer

Det går upp och ner, ner och upp just nu. Jag är en riktig känslomänniska och när jag blir ledsen, då blir jag arg för att jag blir ledsen och sen gråter jag och mår allmänt dåligt. För att sen skina upp, fylld av glädje då man får världens finaste leende från världens sötaste barn eller en slick i ansiktet av min trogna håriga följeslagare. Ett sms där det står att jag kan få prata med någon, när som helst jag behöver det. En kram. Nån som lyssnar. Jag har så många fina relationer att ty mig till när det behövs. Och det behövs just nu. Så alla där ute som lyssnar, och som hjälper, stort tack.

Jag går just nu igenom det näst värsta i mitt liv. Min relation med Adam knakar i fogarna, men vi kämpar på och försöker få det att fungera. För vår egen skull. För bara ett par månader sedan var vi båda upp över öronen förälskade i varandra, men något hände på vägen. Vi pratade inte om det som hänt oss, om våra känslor, om varandra. Vi tog inte hand om vårat förhållande utan knatade på som föräldrar med allt var det innebär, men inte som ett par. Nu har det gått så långt att vi inte vet längre hur vi ska prata med varandra utan att såra. Utan att någon blir arg eller ledsen. Vi ska på familjerådgivning nu, står i kö. Jag vill inte ge upp det här som jag har med Adam. Jag vill inte att våra upplevelser tillsammans i London och Norrköping ska bli smärtsamma när man tänker tillbaka. Jag vill ha nya minnen med honom. Så allt mitt hopp står nu till familjerådgivningen. Vi väntar. Och väntar. Och livet står still mellan alla känslosprång.

Uppdatering: När man tror att det inte kan bli värre, så händer det som inte får ske. RIP mitt ofödda småsyskon.

One comment

  1. Livet är så skört och det gör ont att se bevis på det. Relationer är det viktigaste vi har och när vi känner att vi håller på att förlora någon så gör det så ont. Jag ber att ni ska få tillfällen att hitta tillbaka till varandra att ni ska se det som gjorde att ni blev kär i varandra igen. Att framtiden ska vara postivt och att det ska vända till det bättre. Skicka omtanke och lyckoönskningar till dig/er <3

Leave a Reply

